AMIC-UGT de Catalunya participa amb l’Ajuntament de Barcelona al projecte Cities Grow de la UE

Després d’uns mesos intensos de treball i d’emocions iniciats amb el Lauch Meeting organitzat a Brussel·les els dies 15 i 16 de maig, el qual aplegà a 8 ciutats europees, es posa fi a la visita de tres dies (17-19 d’octubre) que Riga ha fet a Barcelona dins el projecte CITIES GROW organitzat i finançat per EUROCITIES. L’objectiu d’aquesta primera fase del projecte de mentoria és l’observació i l’aprenentatge per part de tècnics municipals de Riga de polítiques, serveis i activitats que l’Ajuntament de Barcelona està implementant, en col•laboració amb d’altres agents locals, per potenciar l’ocupabilitat de les persones estrangeres en el mercat laboral barceloní, aprofitant les qualificacions professionals que aquestes porten de país d’origen, així com les habilitats assolides al llarg de la seva vida.

Ara toca que els partners letons presentin als seus representants polítics les iniciatives apreses a Barcelona per tal de replicar-les d’acord a la seva realitat local. La segona fase del projecte culminarà amb una visita de mentoria que tècnics municipals (Glòria Rendon, coordinadora del SAIER) i experts d’AMIC-UGT de Catalunya (Helena Lafita, tècnica de l’entitat) faran a Riga.

L’Ajuntament de Barcelona va decidir que fos AMIC-UGT de Catalunya, com a membre del SAIER (Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats) i com a entitat especialitzada en homologació de títols estrangers, orientació formativa i inserció laboral, l’ encarregada de donar-li suport tècnic en la seva participació al CitiesGrow com a ciutat mentora de Riga.

Per més informació, podeu veure la pàgina oficial d’EUROCITIES amb l’article publicat sobre la participació de Barcelona al projecte CitiesGrow.