AMIC – UGT denucia la passivitat de la subdelegació del Govern a Barcelona per resoldre tràmits d’estrangeria

Font: Wikimedia, Autor: Javier Mediavilla Ezquibela

AMIC-UGT de Catalunya denuncia la manca de voluntat de l’Oficina d’Estrangeria de Barcelona per donar sortida a la demanda real de cites prèvies pels tràmits d’estrangeria: renovacions d’autoritzacions de residència i treball, certificats UE, autoritzacions de retorn, expedició de targetes d’identitat, autoritzacions d’arrelament, autoritzacions de familiars de comunitari, pròrroga d’estada per estudis, reagrupament familiar, incidències i informació presencial.

Actualment, no es posa a disposició dels interessats totes les cites per a la realització de tràmits en aquesta oficina i en les comissaries de policia de Barcelona i de l’Hospitalet al mateix temps, sinó que es posen a disposició en dies successius segons el tipus de tràmit i mitjançant un calendari. Aquest sistema per a la concessió de cites que ha establert l’Oficina d’Estrangeria es va iniciar durant el començament del període estival i no s’havia patit en anys darreres.

Davant de la preocupació per la congestió per obtenir cita prèvia, se’ns va fer creure que la situació era transitòria i deguda, exclusivament, a  la disminució del nombre de funcionaris de l’oficina per poder atendre el mateix nombre de persones. No obstant això, i tenint en compte que estem a mitjans del mes de setembre, la situació continua sent la mateixa, això convida a pensar que l’explicació que ens va oferir la  Subdelegació del Govern era, en realitat, una excusa per ajornar la reacció de les diferents entitats referents  i professionals d’estrangeria.

Aquesta situació ens genera dubtes sobre si és realment una mesura transitòria com diuen o si es tracta d’una decisió política per tal de minimitzar aquest servei a la població estrangera, curiosament en període electoral.

Des d’AMIC – UGT de Catalunya exigim als responsables de l’Oficina d’Estrangeria donar una explicació raonable a aquesta situació i demanem  una solució al més aviat possible, recordant-los que darrere de cada cita hi ha una persona que té tot el dret a ser documentat i a ser atès  per qualsevol administració pública que sempre ha d’estar al servei de les persones.