AMIC-UGT denuncia la supressió del programa “profit” de la Generalitat

treballador-inmigrant3

Estava dirigit a millorar les competències bàsiques en català i la capacitació professional de persones nouvingudes amb baixa qualificació

L’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC – UGT de Catalunya) vol expressar la seva preocupació per l’anunci de supressió del programa Profit de la Generalitat de Catalunya, que fins ara oferia cursos adreçats a la població immigrada per a la millora de l’atenció al públic a diversos àmbit comercials i de servei, com fleques i pastisseries, hotels, supermercats i comerços en general. Aquests cursos servien alhora per millorar competències bàsiques en català a aquests àmbits comercials i de servei.

No s’entén que el mateix dia que el portaveu del Govern de la Generalitat, Francesc Homs, anuncia la intenció d’intensificar les polítiques de coneixement del català entre la població immigrada, se suprimeixi aquest programa que precisament anava orientat a la millora del coneixement de l’idioma entre aquest col·lectiu, a més de ser un excel·lent dispositiu de capacitació professional per a les persones nouvingudes amb baixa qualificació.

La nostra entitat, ha col·laborat amb el programa Profit des del 2009 organitzant vuit cursos de millora de l’atenció en fleques i pastisseries per a persones immigrades en situació d’atur, amb una més que òptima acollida per part de les i els alumnes, i un interessant treball de coordinació en xarxa entre el propi equip humà del programa Profit, AMIC – UGT de Catalunya i diverses administracions i organismes públics del territori on vam organitzar els cursos (Barcelona, Lleida, Tarragona, Granollers i Malgrat de Mar).

Al nostre parer, el programa Profit és un exemple de bona pràctica en l’àmbit de la integració laboral de la població immigrada menys qualificada, que combina operativitat i efectivitat per a la millora professional concreta i per a la promoció del català entre el col·lectiu de nous catalans i noves catalanes.

Finalment, també volem expressar la nostra solidaritat amb les treballadores i treballadors del programa Profit, tant per les conseqüències personals que la supressió del programa pugui tenir com per la valoració més que positiva de la professionalitat amb la que han dut a terme el programa al llarg de la seva existència.

Sens dubte, la supressió del programa Profit s’emmarca en la línia general de dràstiques retallades socials per part del Govern de la Generalitat, que no poden més que empitjorar la qualitat dels serveis públics i per tant del benestar i la cohesió social.