AMIC-UGT recolza la manifestació convocada per la Plataforma “Unitat contra el feixisme”

units-contra-el-feixismeManifestació dissabte 22 de març a la Plaça Universitat de Barcelona

AMIC- UGT dona suport públic a la manifestació que ha convocat la plataforma Unitat contra el Feixisme per el dissabte 22 de març, a les 17 hores, a la Plaça Universitat de Barcelona, amb motiu de la jornada internacional contra el feixisme i el racisme, promoguda des de Grècia.

Amb el lema “Unim-nos contra el feixisme i el racisme. No volem la ultradreta ni aquí, a Europa ni enlloc. Per la convivència en la diversitat”, aquesta jornada de mobilitzacions vol posar al centre del debat públic el més que preocupant avanç d’opcions de ultradreta i dels discursos que porten darrera als diferents estats del continent europeu.

A menys de tres mesos de les eleccions europees, existeix la veritable possibilitat de que la ultradreta conformi grup propi al Parlament Europeu, la qual cosa li pot servir d’altaveu per als seus missatges racistes, xenòfobs i populistes, en un context de crisi que recorda nefastes èpoques recents de la història europea.

A casa nostra, la tasca del moviment plural Unitat contra el Feixisme ha servit per erosionar la deplorable imatge de la perillosa Plataforma per Catalunya, així com denunciar la utilització populista del discurs anti –immigració per part de rellevants forces polítiques conservadores. A l’estat espanyol s’ha d’observar amb preocupació el sorgiment de diverses organitzacions a la dreta del Partit Popular.

Per tot això, creiem que és important aquesta mobilització local i internacional, per situar damunt de la taula els perills i alertes que plantegen el creixement de moviments feixistes.