AMIC – UGT valora positivament la mesura de l’Ajuntament de Barcelona per prevenir la irregularitat sobrevinguda de moltes persones estrangeres

logo-amicAhir l’Ajuntament de Barcelona va presentar un pla per afavorir la regularització dels veïns i veïnes de Barcelona i prevenir la irregularitat sobrevinguda. Una mesura que dóna resposta a les dificultats de moltes persones estrangeres per aconseguir regularitzar-se o mantenir les seves autoritzacions de residència i treball al no poder complir els requisits (principalment econòmics) que els demana la llei d’estrangeria.

Des de l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC – UGT  de Catalunya) fa temps que ho venim denunciant. Entre la població atesa per l’entitat, en tres anys s’ha duplicat la població en irregularitat sobrevinguda, del 7,47% en el 2013 al 14,10% en el 2016. Moltes d’aquestes persones porten anys vivint al nostre país, molts amb fills i altres familiars que depenen de la seva situació administrativa i que, en conseqüència, també cauen en la irregularitat sobrevinguda.

Aquesta situació els exposa clarament a  l’exclusió dels serveis públics i posa en evidència els efectes negatius de la normativa d’estrangeria, així com la necessitat de debatre-la des d’un punt de vista social i no instrumental de la immigració.

Des de l’AMIC – UGT de Catalunya valorem molt positivament la mesura de l’Ajuntament de Barcelona, que ha comptat amb les aportacions de les entitats que conformem la Comissió Permanent del Consell Municipal d’Immigració.