Anul·lada vaga sector preparats alimentaris i dietètics

productes-dietetics

Els representants dels treballadors del sector de preparats alimentaris i productes dietètics han aconseguit in extremis arribar a un acord amb la patronal en el qual es garanteix que els treballadors del sector cobraran l’increment de l’IPC que fins ara la patronal els negava.

Amb la situació de crisi com a pretext, la patronal havia plantejat un increment salarial sobre les taules actuals d’un 0,3% sense revisió d’IPC real, i d’un 1% igualment sense revisió d’IPC real per al 2011, condicionat a la retirada total de la plataforma sindical. A més, la patronal havia plantejat la possibilitat de millorar aquesta proposta salarial vinculant-la a una retallada dels drets regulats per conveni amb contrapartides en jornada irregular, absentisme, règim sancionador, etc.

Amb l’acord, l’actualització de les taules salarials i el pagament dels endarreriments corresponents es farà efectiu en la nòmina del mes de gener de 2011.

Aquest acord evita les cinc jornades de vaga que la UGT de Catalunya i la CONC havíem convocat en tot el sector a Catalunya, amb aturades de tres hores per torn previstes els dies 16, 18, 23 i 25 de novembre, i la vaga de 24 hores del dia 30 de novembre.

El sector de preparats alimentaris i productes dietètics dóna feina a 2.500 treballadors i treballadores, a empreses com Santiveri, Maheso, Priela, Freisa, Naturhouse o Kraft.