Aprovat el principi d’acord a BASI amb el 92% dels vots a favor

basiEls treballadors i les treballadores de la tèxtil Basi han ratificat avui en assemblea el principi d’acord al qual han arribat el Comitè i la direcció d’empresa. Del total de 190 treballadors que han votat, 176 treballadors ho han fet a favor del preacord, 13 en contra, i hi ha hagut un vot en blanc.

L’acord rebaixa el total d’afectats per l’ERO presentat de 118 a 103 treballadors. Els menors de 55 anys rebran una indemnització de 34 dies per any treballat, amb un màxim de 23 mesos. Per als que tinguin entre 55 i 61 anys, s’estableix un pla de prejubilacions que garanteix una quantitat que oscil•la entre el 80% del salari net (salaris més baixos) i el 70% de salari net (salaris més alts).

Tanmateix, aquest principi d’acord deixa oberta la possibilitat que aquells treballadors i treballadores que així ho desitgin puguin acollir-se a l’Expedient amb aquestes condicions (el seu lloc reemplaçaria el d’un dels companys afectats, la xifra d’afectats no superaria la xifra de 103 treballadors).

La plantilla de Basi -fàbrica i botigues- es reduirà a 400 treballadors.