Aprovat el principi d’acord pel conveni del sector d’arts gràfiques a Catalunya

artes-graficasAquest matí s’ha ratificat en assemblea el principi d’acord al que es va arribar ahir pel Conveni d’Arts Gràfiques, Manipulats de Paper i Cartró, Editorials i Indústries Auxiliars de Catalunya.

A la votació han participat aproximadament un centenar de delegats i delegades d’aquest sector. D’ells la majoria ha votat a favor del conveni, 2 vots en blanc i 1 vot en contra. Així doncs, el preacord ha quedat ratificat i la UGT de Catalunya recolzarà la signatura d’aquest acord en la propera reunió.

El preacord, que té vigència per als anys 2015 i 2016, evita la desregulació del sector que pretenien les patronals i impedeix la pretensió empresarial de la distribució de les vacances en qualsevol data i es manté l’antiguitat.

En matèria de salaris, s’ha pactat una pujada del 0,6% per a aquest any i d’un 0,8% per al 2016, posant fi d’aquesta manera a la congelació salarial que han patit els treballadors i les treballadores durant dels últims quatre anys.

El proper dia 26 de maig està prevista la signatura del conveni, que afectarà uns 40.000 treballadors i treballadores de Catalunya.