Aquest divendres nova jornada de vaga de la plantilla de Correus

foto-correusLa plantilla continua les mobilitzacions pel bloqueig del conveni col·lectiu i la retallada de llocs de treball

Demà divendres, 15 de maig, continuen les mobilitzacions de la plantilla de Correus com a protesta per la negociació del conveni col·lectiu i acord general, bloquejat des fa un any i mig, i per rebutjar la retallada de 15.500 llocs de treball des del 2010.

A les 00.00 hores d’aquesta nit s’inicia una nova jornada de vaga de 24 hores, a la qual estan convocats més de 6.600 treballadors i treballadores a la província de Barcelona. L’anterior vaga, el passat 4 de maig, va tenir un seguiment del 90% entre la plantilla de Barcelona, Girona i Tarragona, i un 70% a Lleida.

Les mobilitzacions estan convocades pels sindicats UGT, CCOO, CSIF i Sindicato Libre (que suposen més del 80% de la representació sindical). Mentre la negociació de la regulació laboral està bloquejada des de fa mesos, Correus està aplicant la major retallada de la seva història, amortitzant llocs de treball i reduint la contractació. En els darrers cinc anys s’han suprimit 15.500 llocs en l’operador públic postal, 11.000 en el que portem de legislatura.

Aquesta retallada de plantilla provoca un augment de l’estrès, del nombre de quilòmetres a realitzar, de la polivalència i de la precarització de l’ocupació que estan patint els treballadors i les treballadores. En resum, menys plantilla, més feina, en pitjors condicions i amb menys salari. D’altra banda, la política de retallades a Correus està privant milers de ciutadans del dret a un servei postal de qualitat en els termes i les garanties que la Directiva Postal Europea i les lleis determinen.

Els sindicats convocants consideren que l’única sortida a aquest conflicte laboral passa per posar fre als ajustos i retallades injustificats d’ocupació que es produeixen i assolir un nou conveni col·lectiu i acord general que contempli un salari digne, la recuperació del poder adquisitiu amb increments salarials després d’anys de congelació, així com la consolidació de l’ocupació i el manteniment de la ultraactivitat.

Els sindicats han convocat tres jornades de vaga (4, 15 i 22 de maig) i tres d’aturades parcials (30 d’abril i 14 i 21 de maig) a tot l’Estat.