Assemblea de sindicats a favor de la Carta de Drets Fonamentals – Brussel·les, 20 de Juny de 2007

BRUSSEL·LES – ROND-POINT SCHUMAN (PETITE RUE DE LA LOI), 20 JUNY 2007 A LES 11:30 H.

A l’ofensiva amb la Confederació Europea de Sindicats (CES) per la defensa dels drets fonamentals, l’Europa Social, i la creació de més i millors llocs de treball

Per què?

En les actuals negociacions per a dissenyar un nou Tractat Constitucional per a la Unió Europea (UE), s’ha suggerit repetidament la possibilitat de deixar fora del nou Tractat la Carta de Drets Fonamentals de la UE (que inclou el dret d’organització i de vaga). Aquest fet implicaria que els Estats membres no estiguessin obligats legalment a respectar el contingut de la Carta.

La CES ha fet campanya durant molts anys a favor de la incorporació d’aquesta Carta en els tractats de la Unió, convocant manifestacions a Niça, Laeken i Brussel·les durant la celebració de les cimeres europees en què es va negociar la reforma dels tractats comunitaris. Finalment, es va aconseguir que la Convenció que va elaborar la proposta de Tractat Constitucional incorporés la Carta en el text final. En aquests moments, aquest èxit està en risc.

La vigília de la cimera europea que tindrà lloc els dies 21 i 22 de juny de 2007, la CES passarà a l’ofensiva manifestant-se pels carrers de Brussel·les, davant la seu de les institucions europees on es desenvoluparan les negociacions.

La CES ja ha anunciat que, si el resultat de la cimera és l’exclusió de la Carta de Drets Fonamentals del Tractat Constitucional, començarà una campanya en contra del nou Tractat. Aquesta decisió està en línia amb la Declaració urgent sobre la Carta de Drets Fonamentals adoptada per l’XIè Congrés de la CES el 24 de maig de 2007 a Sevilla, en què es comunica a les institucions comunitàries que si en la nova Constitució europea no es manté l’estatus jurídic vinculant de la Carta de manera clara i sense ambigüitats, la CES farà campanya públicament en contra del nou text.

Quan i On?

Lloc de concentració: Rond-Point Schuman – Petite Rue de la Loi a les 11:30 h. Hi haurà una assemblea general de sindicalistes europeus, i una delegació de líders sindicals es reunirà amb el President de la Comissió Europea per a presentar les demandes de la CES.

{moscomment}