Assemblea i concentració a la Garriga contra l’explotació de les empreses multiserveis

diptic-campanyaA les 10.30h, assemblea al Teatre de La Garriga amb Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya

A les 12h, concentració davant l’Hotel Blancafort, que no aplica a les treballadores de la neteja el conveni col·lectiu corresponent

La UGT del Vallès Oriental organitza demà dimarts, 25 d’octubre, a La Garriga una assemblea de delegats i delegades per presentar la campanya “A igual treball, igual sou”, endegada pel nostre sindicat per denunciar l’explotació laboral de les empreses multiserveis.

A l’acte, que tindrà lloc a les 10.30 hores al Teatre de La Garriga, hi intervindran el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros; el secretari comarcal de la UGT del Vallès Oriental, Òscar Riu, i la secretària de Política Sindical de la UGT de Catalunya, Nuria Gilgado.

Quan finalitzi l’assemblea, cap a les 12 hores, els delegats participants es concentraran davant de l’Hotel Blancafort per protestar contra la precarietat laboral que pateixen les treballadores de la neteja. L’hotel balneari té externalitzat aquest servei a través d’una empresa multiserveis que no respecta el conveni col·lectiu corresponent i aplica a les treballadores condicions laborals i salaris inferiors.

Les empreses multiserveis (EMS), també anomenades empreses de serveis integrals, són aquelles que ofereixen serveis auxiliars (neteja, seguretat, manteniment, hostaleria, transport…) a terceres empreses. En són alguns exemples Randstad Project Services (ocupa més de 28.000 persones a tot l’Estat), ISS Outsourcing (30.000), Grupo Constant Servicios (més de 3.000 treballadors) i CTC Externalización (4.000).

Aquest tipus d’empreses regulen les condicions laborals mitjançant convenis propis d’empresa amb condicions laborals i sous mínims, evitant l’aplicació dels convenis col·lectius sectorials. La contractació d’empreses multiserveis suposa per a l’empresa usuària una reducció de costos de l’activitat; això sí, a costa d’una major desregularització de les relacions laborals, empitjorant i precaritzant les condicions laborals i salarials de les persones treballadores d’aquestes empreses, que poden arribar a cobrar fins a un 50% menys.

Assemblea i concentració contra empreses multiserveis

DIA: dimarts, 25 d’octubre de 2016.

HORA i LLOC: 10.30 hores, assemblea al Teatre de La Garriga (Passeig, 42, La Garriga). Cap a les 12 hores, concentració davant l’Hotel Blancafort (c. de la Mina, 7, La Garriga).