Assemblea informativa i posterior manifestació del sector textil a Sabadell

textilDavant l’incompliment dels acords per part de la patronal i el bloqueig de les negociacions del conveni 2011-2012

La UGT i CCOO han convocat demà dimecres, 13 de març, a les 10 hores, una assemblea informativa a Sabadell sobre la situació de bloqueig en què es troba la negociació del Conveni Tèxtil – Confecció 2011-2012. Posteriorment, a les 12 hores, els assistents es manifestaran fins a la seu de la patronal, el Consejo Intertextil Español, també a Sabadell.

En la darrera reunió de la comissió negociadora del conveni, celebrada el passat 13 de febrer, els sindicats van proposar:

• Signar el conveni amb vigència 2011 – 2012 en els termes econòmics i de revisió que consten en el preacord del 10 de març de 2012:
  1. oAny 2011: increment del 0,8% sobre les taules salarials vigents corresponents a l’any 2010. Aquest increment no tindrà efectes retroactius.
  2. oAny 2012: sobre les taules resultants, s’aplicarà un increment del 0,5%. Amb una revisió de l’IPC basada en el II Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva (AENC), amb un topall del 0,5% amb caràcter retroactiu des de l’1 de gener.

• Constituir la Mesa Negociadora pera al conveni 2013-2014 i obrir un nou marc de negociació.

La patronal rebutja aquesta proposta, el que suposa l’incompliment dels preacords, i a més vol desregular l’article 37 de flexibilitat: flexibilitzar el 10% de la jornada laboral anual (180 hores), reducció del preavís a cinc dies, possibilitat de realitzar jornades en dissabte en cas de dos torns i compensació de les hores treballades de comú acord o en les dates que determini l’empresa.

Assemblea informativa bloqueig Conveni Tèxtil

DIA: dimecres, 13 de març de 2013

HORA: 10 hores

LLOC: Auditori (c. de Lacy, s/n, Sabadell).

Manifestació

HORA: 12 hores

LLOC: des de l’Auditori fins a la seu del CIE (c. de Sant Quirze, 30, Sabadell).