Aturades a AGBAR aquest divendres de 3 hores per torn contra l’acomiadament de 4 treballadors

agbar
El Comitè Intercentres d’Aigües de Barcelona i les Seccions Sindicals que l’integren, ATAB-USO, UGT, CCOO i CGT, han convocat una vaga per divendres 28 de gener de 2011, consistent en una aturada de 3 hores per torn de treball.

El desencadenant del conflicte ha estat la decisió arbitrària de la direcció de la Companyia d’incomplir el Conveni Col·lectiu acomiadant 4 treballadors de manera injustificada i il·legal. Tot això, després d’haver aconseguit un acord el passat 2010 per a l’aplicació d’un ERO a l’empresa que suposa la disminució de la plantilla en 194 llocs de treball a través de prejubilacions i baixes incentivades voluntàries i  en el qual es fixa un nombre mínim de plantilla. Tenint encara obert l’expedient, la direcció vulnera els pactes assolits.

L’Administració a través de les prestacions d’atur ha subvencionat amb més de 4,5 milions d’Euros la reestructuració d’Aigües de Barcelona a través de l’ERO, a canvi de garantir l’estabilitat en l’ocupació. Una vegada aconseguit el seu objectiu, en una clara violació dels acords signats, l’empresa ha acomiadat a quatre treballadors.

El Conveni és clar i no permet en cap cas acomiadar per les causes que argumenta la direcció de l’Empresa. Per això el Comitè Intercentres i els Sindicats entenem que aquestes actuacions es troben englobades dins d’una campanya de terror i d’amenaces als treballadors i les treballadores de l’empresa.

D’altra banda, la direcció de la companyia ha demostrat també la seva supèrbia renunciant a buscar una sortida pactada en els processos de Mediació davant el Tribunal Laboral de Catalunya i el Departament d’Empresa i Ocupació. La direcció no va fer el més mínim esforç en buscar acords i solucions pactades al conflicte que ells han provocat, tal com demostren les actes. D’altra banda no s’ha aconseguit un acord per a serveis mínims.

El proper divendres 28 de gener les aturades es realitzaran de 10 a 13 hores, de 17 a 20 hores i de 23 a 2 hores del dia 29 de gener. Els treballadors i treballadores es concentraran a la Torre Agbar (seu de la companyia) a les 11 hores, i posteriorment a les 12 davant el Consolat de França. No hem d’oblidar que l’accionista majoritari d’Aigües de Barcelona és l’Empresa Francesa GDF-Suez.

Concentracions plantilla Agbar
DIA: divendres, 28 de gener de 2011.
HORA: 11 h.
LLOC:
Davant Torre Agbar, seu de la companyia.
HORA: 12 h.
LLOC: Consolat de França. Ronda Universitat, 22. Barcelona.