Aturades parcials als centres de trànsit de Barcelona i Sabadell contra la inseguretat que pateixen els treballadors

examen-conduirUna sentència condemna l’agressió física i verbal soferta per un examinador de Trànsit

La UGT de Catalunya, conjuntament amb CCOO i la CGT, han convocat un seguit d’aturades parcials indefinides en les direccions de Trànsit de Barcelona i Sabadell, a partir del proper 25 de juny, entre les 13 i les 15 hores.

Amb aquestes aturades, els treballadors i treballadores volen denunciar les condicions dels centres de treball (estructurals i de seguretat), les condicions en què els treballadors i les treballadores han de desenvolupar en el seu lloc de treball, les càrregues de treball i els factors psicosocials, i la reducció significativa de la plantilla.

Els treballadors i les treballadores de Trànsit s’enfronten cada dia a aquestes condicions d’inseguretat. En aquest sentit, el passat 18 de juny el jutjat Penal de la Ciutat de la Justícia de Barcelona va dictar una sentència condemnatòria per  agressió a un funcionari públic, per l’agressió que va patir un examinador de Trànsit, afiliat a la UGT de Catalunya, en el desenvolupament de les seves funcions. Els fets van ocórrer quan el treballador va suspendre l’agressor en la prova de circulació a la qual s’havia presentat, i aquest el va agredir físicament i vebal.

En la majoria de les zones no existeix servei de seguretat per a controlar-ne l’accés. Des de fa temps, la UGT de Catalunya denuncia la manca de seguretat en les zones habilitades per a aquestes pràctiques, així com les condicions laborals a les quals estan sotmesos els empleats públics, els usuaris i les autoescoles, ja que aquestes zones no disposen de serveis bàsics com lavabos, llocs on aixoplugar-se en cas de pluja, vent o fred; o oficines on poder realitzar els informes d’aptitud o no aptitud dels examinands.