AVALOT demana la insubmissió del sistema educatiu català davant l’atac de Wert

escuelafranquistaLa nostra organització promou la campanya de foment del català “Ensenya la llengua”

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya denuncia l’únic objectiu de la proposta del ministre Wert, sobre la “Mejora de la calidad educativa” és eliminar la llengua i la cultura catalana, portant a terme allò que un bon dia va anomenar “españolizar a los alumnos catalanes”.

El ministre Wert vol impulsar un apartheid lingüístic a les escoles. Però no ho aconseguirà per a aquell alumnat que seguirà tenint com a llengua vehicular el català, ja que no acceptarem, ni la comunitat educativa acceptarà, aquesta imposició. Hem de declarar-nos insubmisos a la seva llei absurda, que només vol fer-nos retrocedir a aquella època on el català només es podia parlar en la intimitat de la llar, i tot i així va sobreviure.

Un dels millors models educatius ha estat la immersió lingüística, atès que des de la recuperació dels drets democràtics ha aconseguit que els i les alumnes catalans aprenguin i dominin les dues llengües, català i castellà per igual. Només cal mirar els resultats obtinguts a la selectivitat, que any rere any demostren que l’alumnat treu millor nota en la prova de castellà que en  la de català, i que la mitjana de notes en castellà és superior a la d’algunes comunitats autònomes espanyoles.

Trobem inadmissible que es vulgui relegar el català a la quarta llengua de l’educació i amb la possibilitat que hi hagi alumnat que no faci falta ni que l’aprengui, quan és la llengua que ens vehicula a l’educació i  la societat. A més a més, no voler entendre que a Catalunya, així com a Euskadi i Galícia hi ha una llengua pròpia i una cultura diferent, és demostrar el caràcter feixista del ministre i del Govern espanyol, volent eliminar trets diferencial, com ja ho van fer Felip V,  Franco i ara Wert.

Per tant, demanem a l’alumnat, a pares i mares, mestres i professorat, diputats i diputades, Govern Català, que es neguin a acatar la llei, i que es declarin insubmisos als atacs espanyolistes i alhora creïn una llei catalana d’educació que superi les traves imposades des de Madrid i s’adapti a la realitat de l’educació catalana i en català. No només això, sinó que es neguin a pagar l’ensenyament privat per a aquelles famílies que vulguin evitar el coneixement d’una llengua als seus fills i filles, enguany només 12 famílies a Catalunya. La lluita en defensa del català comença amb la insubmissió de les lleis espanyoles i a cada centre educatiu.

En aquest sentit, l’Avalot sempre ha estat sensibilitzat amb el foment de la llengua. Fa uns mesos vam emprendre la campanya “Ensenya la Llengua”, per tal de difondre l’ús i l’hàbit de parla de la llengua catalana a través d’intercanvis lingüístics i grups de discussió a persones que es reuneixen periòdicament al Union Bar Barcelona, espai de dinamització cultural de l’Avalot.

Al web www.avalot.cat trobareu més informació de la campanya de l’Avalot.