Avui a les 11h manifestació del Cos de Bombers a la plaça Sant Jaume

bombersLa manifestació acabarà amb un fet històric: l’entrega de la sol·licitud per a fer vaga indefinida del Cos de Bombers de la Generalitat

Els sindicats UGT, CCOO i CATAC dels Bombers de la Generalitat, es manifestem avui, 10 de juny, a la Plaça Sant Jaume de Barcelona a les 11.00 hores, per expressar el seu rebuig a la política erràtica i la deriva operativa del conseller i el seu equip directiu. La manifestació acabarà amb una concentració davant del Parlament on es farà entrega de la sol·licitud de vaga indefinida del Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya i la denuncia contra el decret de Jornada.

Les fal·làcies del conseller Espadaler i del director Ramón Parés han passat de negar l’evidència del col·lapse estructural, justificant-lo amb estadístiques manipulades, a imposar un augment de jornada de forma caòtica, injustificada i impositiva per a tot el col·lectiu.

En l’actualitat la plantilla del cos de bombers està constituïda per 2.481 efectius i es preveu que al 2014 es veurà reduïda en 200* places menys provocat per les jubilacions, pas a 2ª activitat i excedències ( *dades de la DGPEIS del 2013).

Malgrat això, lluny de buscar solucions, o acollir-se a la tassa de reposició que contempla la llei, s’ha obert un nou front de conflicte dins del cos. Mentre tots els indicadors i responsables operatius parlen de la urgent necessitat d’entrada de nous efectius, la Direcció General imposa de forma inquisidora, per via decret, un augment de jornada lineal per tots els bombers de la Generalitat.

Fent gala d’un desconeixement total de les necessitats del cos, la Direcció General mostra una vegada més el seu menyspreu cap als bombers i una desconsideració cap a la jerarquia operativa, que en un acte sense precedents, es van manifestar el passat 4 d’abril contra la seva política i gestió dins del cos.

El principal problema que se li presenta als cossos de bombers es la manca de personal en els grans sinistres o en la simultaneïtat d’aquests. Amb l’ampliació de jornada sobre la mateixa plantilla els problemes no solament no es solucionen sinó que s’agreugen amb una plantilla sobrecarregada d’hores i de treball, augmentant els riscos d’accidents i per tant, minvant encara més la plantilla.

Aquest greuge històric té com a resposta un fet sense precedents al cos de bombers com es la convocatòria de vaga indefinida per part d’un col·lectiu que sens dubte donarà, un cop més, una resposta proporcional al grau de compromís, responsabilitat i entrega que sempre han demostrat en els moments difícils.

Aquest compromís contrasta amb el grau d’irresponsabilitat i incompetència del departament d’Interior.

Es preveu una campanya forestal “calenta” i davant de qualsevol situació de risc, tant per la població com pels treballadors, que es pugui vincular a aquestes mancances producte d’una política erràtica e irresponsable encaminada a la precarització i posterior privatització, els sindicats senyalarem davant dels tribunals al Conseller Espadaler i al Govern com a màxims responsables directes de la situació.