Avui comença una vaga a Arcillas de Breda, S.A (La Selva)

arcillas-de-breda
La plantilla fa tres mesos que no cobra les nòmines, ni tampoc la paga d’estiu ni els endarreriments de 2010

Els treballadors i les treballadores de l’empresa Arcillas de Breda S.A (ARBRESA), de Breda (La Selva), han començat avui a les 6h del matí diverses aturades per denunciar la situació d’impagament de salaris dels darrers  tres mesos. Ahir, en una assemblea, la plantilla va decidir la convocatòria de vaga pels dies 20,21,22,23,27,28,29 i 30 de setembre en els diferents torns del dia.

Avui la vaga és fins les 14 hores, i des d’aquest matí i fins les 12h del migdia, els treballadors es concentren a les portes de l’oficina de l’empresa. Demà repetiran la concentració a partir de les 15h de la tarda.

La plantilla, de 33 treballadors i treballadores, vol fer pública la situació extrema en què es troba, per no haver cobrat les nòmines des del passat mes de juny, així com de la paga d’estiu i els endarreriments del conveni de l’any 2010.

Cal remarcar que la plantilla en aquests moments també està afectada per un ERO de 90 dies de reducció de jornada per a tots els treballadors. En aquest espai de temps, la situació de l’empresa no ha millorat gens, sino que ha empitjorat, arribant a ésser insostenible per a les economies de les families que hi treballen.

La UGT denuncia que, malgrat els esforços reiterats de la part social, la representació de l’empresa no ha donat cap pas endavant per a desencallar ni tractar de solucionar la difícil situació d’aquest col.lectiu.

Ahir la UGT va presentar un conflicte col·lectiu al Departament de Treball de la Generalitat, i la convocatoria de vaga, amb la finalitat de fer pressió i resoldre aquesta situació inaguantable.

El conjunt de treballadors i treballadores consideren inadmissible haver d’arribar a aquestes mesures per l’actitud d’uns empresaris que per la seva trajectòria familiar i mercantil haurien de ser model de les empreses gironines. Arcillas de Breda S.A (ARBRESA), dedicada a la fabricació d’envasos de cerámica per l’ús alimentari i que pertany al grup Fausto, és un holding molt reconegut per les empreses turístiques i per la representació institucional que exerceixen tant a la Cambra de comerç com a la FOEG, la patronal gironina.