Avui i demà, votació a les seus de UGT per ratificar l’Acord Interprofessional de Catalunya 2011-14

El referèndum vinculant sobre el preacord finalitza demà a les 17h amb dues jornades de votació presencial – Els delegats han pogut votar durant dues setmanes a través de la pàgina web

Avui i demà els delegats i delegades que no hagin votat encara el preacord de l’AIC 2011-2014 a través de la pàgina web podran fer-ho de manera física a les principals seus del sindicat al territori. Amb aquestes dues jornades de votació presencial, es posarà fi al referèndum vinculant iniciat el 7 de novembre perquè els delegats i les delegades de la UGT de Catalunya ratifiquin el preacord del tercer Acord Interprofessional de Catalunya (2011-2014), signat amb CCOO i Foment del Treball el passat 3 de novembre.

Des del dia 7 i fins al passat divendres, 18 de novembre, els nostres delegats i delegades han pogut votar , no o en blanc al preacord de l’AIC través del web ugt.cat. Paral·lelament, el sindicat ha organitzat un procés d’assemblees informatives pel territori per explicar i debatre el text del preacord. Avui dilluns, 21 de novembre, i demà dimarts, 22 de novembre, la votació es trasllada a la majoria de les seus del sindicat, on es podrà votar físicament. Demà a les 17 hores es tancaran les urnes; després del recompte us farem arribar els resultats i si la UGT de Catalunya signa o no definitivament l’AIC 2011-2014.

Per a la UGT de Catalunya és clau l’opinió dels nostres delegats i delegades, perquè la seva participació en processos com aquest referèndum vinculant són vitals per construir una organització més forta, més transparent i més dinàmica.

L’AIC és l’acord entre sindicats i patronal que regula les normes de les relacions laborals i la negociació col·lectiva al nostre país, que després s’hauran d’aplicar a cada conveni o conflicte laboral concret. Tracta aspectes com l’estructura de la negociació col·lectiva, el Tribunal Laboral de Catalunya –com a àmbit central de resolució de conflictes-, les comissions paritàries, la flexibilitat, la igualtat, l’absentisme, els expedients de regulació d’ocupació, les polítiques de formació o l’estratègia industrial catalana. Amb aquest document Catalunya es dota de totes les competències sobre negociació col·lectiva, amb l’objectiu d’agilitar la resolució de conflictes, desencallar els convenis estancats, apostar pel conveni sectorial enfront del conveni d’empresa i buscar alternatives -a través de la concertació social- a la destrucció d’ocupació al nostre país.