Banc Sabadell acomiada una treballadora amb una discapacitat del 37% per patir atacs epilèptics

L’entitat financera celebra el Dia Mundial de l’Epilèpsia acomiadant una afectada a qui se li ha agreujat aquesta malaltia

La Secció Sindical de la UGT a Banc Sabadell denuncia que l’entitat ha acomiadat una treballadora de Gandia (València) amb una discapacitat del 37% per patir atacs epilèptics. D’aquesta manera ha celebrat avui el banc el Dia Mundial de l’Epilèpsia.

Contra l’opinió dels metges i de la pròpia Seguretat Social, que reconeixen que la treballadora està perfectament capacitada per a la vida laboral, l’empresa ha rebutjat totes les alternatives proposades per la UGT i vulnera al mateix temps el seu propi Codi de Conducta intern, que recull: “En les decisions relatives a la contractació o promoció d’empleats, no tindrà en compte la raça, el color, el sexe, la discapacitat o qualsevol altra situació de la persona”.

El nostre sindicat de cap manera pot tolerar aquesta clara discriminació. A més de plantejar jurídicament la defensa de la treballadora, s’ha convocat una concentració a València demà dijous, 27 de març, al matí davant l’Oficina Principal del Banc Sabadell (c. del Pintor Sorolla, 6).

D’altra banda, també demà però a les 18 hores s’ha convocat una concentració davant la Fira de Sabadell, on se celebrarà a aquella hora la Junta General d’Accionistes.

Us adjuntem la carta d’acomiadament.