Banc Sabadell anuncia 123,4 milions d’euros de benefici net el dia després d’anunciar un ERO

banc sabadellLa Secció Sindical de la UGT a Banc Sabadell considera que la publicació avui dels resultats del segon trimestre de l’any de l’entitat financera corroboren que l’ERO temporal plantejat està totalment injustificat. Avui entenem perquè la direcció del banc va convocar la reunió de l’ERO amb els sindicats ahir i no després de donar a conèixer aquestes resultats.

El benefici net de 123,4 milions d’euros obtingut peR Banc Sabadell, un 37% més que en el mateix període de l’any anterior, suposa una inflexió en els resultats que es venien aconseguint des de fa molt de temps. A aquest resultat s’ha d’afegir la millora substancial que s’ha produït en tots els marges.

Per a la UGT no existeix cap justificació per aplicar un ERO temporal, ni tan sols per aconseguir “l’equilibri” fins que es vagin produint baixes naturals, tal com ha apuntat el conseller delegat Jaume Guardiola. Des del nostre sindicat fem una crida a la responsabilitat social d’una empresa com Banc Sabadell en un moment en què el nostre país registre taxes d’atur històriques, que no aconsellen precisament realitzar ajuntaments de plantilla sense necessitat, com és el cas.

A més, creiem que la xarxa d’oficines incorporada de Caixa Penedès, tot i les duplicitats que es pugin donar, permet a Banc Sabadell una implantació comercial extraordinària a Catalunya i Aragó i, per tant, una recol·locació de la plantilla d’aquella entitat sense haver de recórrer a mesures traumàtiques per als treballadors i les treballadores.

D’altra banda, la generalització de les extensions de jornada que s’estan produint a tots els centres de treball és un element més que desvirtua les pretensions de Banc Sabadell davant el seu pretès “excedent” de plantilla.