Banc Sabadell i sindicats arriben a un acord amb la retirada de l’ERTO

Aquest vespre la direcció de Banc Sabadell i els sindicats han arribat a un acord que elimina les pretensions inicials de l’entitat de presentar un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTE) per a 1.420 treballadors i treballadores i que el conjunt de la plantilla perdés les dotacions al fons de pensions durant els anys 2014 i 2015.

Els principals punts de l’acord són:

• Suspendre durant 2014 i 2015 les dotacions al fons de pensions, amb pacte de retorn obligatori del total de la quantia no aportada en un termini de cinc anys. Si la rendibilitat per acció és menor a la del 2012 (2,53%), el banc disposaria d’un any més, però mai més enllà dels 10 anys des de la signatura del document.
  • Reposició immediata de la dotació pendent de qualsevol treballador que causi baixa a l’empresa per qualsevol concepte durant aquest període.
  • Reduir durant 2014 i 2015 el període de vacances de la plantilla en tres dies (en total serien 28 dies laborables). A això es descomptaria un dia durant les festes de Nadal i Reis, de manera que la reducció final seria de dos dies. A partir del 2016 es restitueixen els 31 dies laborables de vacances.
  • Incentivar les excedències voluntàries amb una aportació de 800 euros mensuals durant 24 mesos, per a un màxim de 50 treballadors de Catalunya i Aragó.
  • El banc fa constar al document que a dia d’avui i en les condicions actuals no té previst aplicar cap mesura de tipus ERO o ERTO.

Des de la UGT ens mostrem satisfets d’haver aturat un ERTO innecessari, injustificat i discriminatori que hauria afectat durant sis mesos 1.420 treballadors i treballadores bàsicament de Catalunya, així com d’haver aconseguit que el banc es comprometi finalment a reubicar l’excedent de plantilla conseqüència de l’absorció de BMN.