Banc Sabadell planteja un expedient de regulació mentre prolonga la jornada laboral

banc sabadellAquest matí ha tingut lloc la reunió inicial del expedient de regulació temporal d’ocupació plantejat pel Banc Sabadell. Més enllà del plantejament inicial d’un ERTE que afectaria uns 400 treballadors i treballadores per torns durant un període de dos anys, la direcció del banc no ha volgut concretar més i ha indicat que en la propera reunió informarà del volum d’oficines i personal excedent, a través de l’avaluació que realitzarà una empresa externa.

A la reunió, els representants de Banc Sabadell han explicat que l’ERTE –amb el que pretenen estalviar 22 milions d’euros- és l’única eina que poden utilitzar en aquests moments: no volen presentar un ERO perquè en dos anys es podria recuperar personal i no poden pagar ni prejubilacions ni baixes incentivades. Tot i que la direcció del banc ha expressat la seva voluntat de no presentar un expedient d’extinció posterior a aquest expedient temporal, no s’hi ha volgut comprometre.

La Secció Sindical de la UGT a Banc Sabadell s’oposa a aquest expedient perquè considera que no sobra personal, ja que s’està prolongant jornada a tota la xarxa d’oficines. A més, demanem que abans d’aplicar mesures com un ERTE es retornin al seu lloc de procedència els treballadors desplaçats de forma obligatòria (s’han traslladat a Catalunya més de 80 persones de la resta de l’Estat). I proposem que qualsevol reducció de personal es realitzi amb mesures no traumàtiques i baixes voluntàries.

A més, rebutgem que qualsevol mesura s’intenti aplicar només a una part de la plantilla en funció de la seva procedència.