Banco Santander vol segregar 188 treballadors sense garantir els llocs de treball ni les condicions laborals

santanderLa UGT i CCOO al Banco Santander han convocat mobilitzacions demà a tot l’Estat davant l’anunci de l’entitat de vendre’s Altamira (l’empresa del grup dedicada a la venda d’immobles) i l’Àrea de Recuperacions (gestió d’impagats) al fons d’inversió nordamericà Apollo II.

Els sindicats denuncien que, per primer cop, el Banco Santander utilitza la reforma laboral (article 44 de l’Estatut dels Treballadors) i la cessió del negoci anirà acompanyada de la dels empleats, en aquest cas 188 treballadors i treballadores (24 a Catalunya). Segons la legislació, durant tres anys l’empresa ha de respondre de les condicions laborals actuals, però quan finalitzi el conveni col·lectiu actual del Santander (31 de desembre del 2015), aquests treballadors passarien a estar emparats pel Conveni d’Oficines i Despatxos, amb condicions molt pitjors.

La direcció del banc també ha rebutjat la proposta sindical perquè aquests treballadors mantinguin la possibilitat de retorn a l’entitat d’aquí tres anys, com havia fet en tots els casos anteriors de cessió d’empreses.

El fons Apollo II també es va fer al setembre amb una part del negoci de Bankia i al cap d’un mes va aplicar un ERO a la plantilla.

Davant d’aquesta situació, els sindicats han convocat demà a Barcelona una concentració de 13.30 a 14.30 hores davant l’oficina principal del Banco Santander, al Passeig de Gràcia, número 5.

Si el Santander manté la seva intenció de segregar aquests treballadors sense garantir els seus llocs de treball i les seves condicions laborals, els sindicats podrien convocar una aturada de dues hores el proper dia 10 de desembre.