Bankia acomiada més del 50% de la seva plantilla a Catalunya

bankiaEl nombre de treballadors i treballadores de l’entitat bancària afectats per l’ERO continuarà augmentant

L’ERO de Bankia s’acarnissa amb els treballadors de la xarxa d’oficines de Bankia a Catalunya.

Desprès de l’anunci fet per la Direcció de l’afectació de 681 empleats de l’entitat -als que se’ls hi ha de sumar el centenar llarg que ja varen abandonar l’entitat en el segon trimestre- d’enguany ens trobem que la quantitat en la que Bankia aprima la plantilla de la xarxa d’oficines de Catalunya supera de llarg el 50%. A aquesta xifra s’hi haurà d’afegir en posterioritat els treballadors i treballadores afectats per la reestructuració de la resta de centres de treball que durà a terme en diferents fases.

Així doncs, d’un total de 1500 treballadors i treballadores d’oficines de l’entitat ja han estat afectats la meitat – uns 800- i encara falta sumar-hi els que seran acomiadats que s’aniran decidint a mesura que passi el temps.

Catalunya tot i ser una de les zones d’influència natural, Caixa Laietana és una de les 7 caixes que va integrar l’entitat, és una de les comunitats de tot l’Estat més castigades per la reestructuració.

La Direcció de Bankia va comunicar que aquesta important reducció de la presencia de Bankia a Catalunya ha estat imposada per la Unió Europea en la negociació per les ajudes rebudes i que obliguen a la reestructuració de l’entitat.

La UGT de Catalunya no pot veure amb bon ulls aquesta aplicació desproporcionada del ERO, i exigeix el màxim respecte en l’acceptació, per part de l’empresa, de les adhesions voluntàries per causar baixa i fer així que el procés resulti el menys traumàtic possible.