Barnices Valentine vol fer fora el 20% de la plantilla

otg2

La UGT de Catalunya convocarà vaga indefinida a la multinacional portuguesa Barnices Valentine (Montcada i Reixach), després del trencament de les negociacions, ahir, sobre un expedient d’extinció presentat fa tres setmanes per l’empresa. La vaga s’iniciarà el proper dimarts, 16 de novembre, i compta amb el suport de la resta de sindicats representatius a la companyia. La UGT rebutja frontalment la xifra d’acomiadats.

Barnices Valentine pretén fer fora el 20% de la plantilla, concretament 61 treballadors, 33 dels quals de la fàbrica de Montcada i Reixac, i 28 de la xarxa de botigues de l’empresa arreu de l’Estat. Després de sis reunions de negociació entre sindicats i direcció, la companyia s’ha tancat en banda en el punt central que la UGT reclama: que es rebaixi el nombre de treballadors acomiadats.

A més, les posicions estan molt allunyades en matèria d’indemnitzacions, doncs la oferta de l’empresa s’ha estancat en 35 dies per any treballat amb un topall de 20 mensualitats. L’únic punt en què hi ha una aproximació és en el tema de les prejubilacions, que afectarien als treballadors de 58 anys d’edat en endavant.

En l’expedient, la multinacional al•lega causes econòmiques, tècniques i organitzatives, que el nostre sindicat considera injustificades. Per això, la UGT no descarta presentar un contrainforme sobre els aspectes econòmics i organitzatius que contradirien les bases de l’expedient de Valentine.

D’altra banda, les dues parts estan convocades a una reunió de mediació en els propers dies.

El comitè d’empresa valorarà d’altres mobilitzacions a emprendre. Demà dijous a la tarda s’han convocat una assemblea informativa per a explicar a la plantilla les raons de la vaga i aprovar les futures accions de protesta.