BASI nega la legimitat dels representants legals dels treballadors en la negociació de l’ERO

basiLa decisió de la direcció impossibilita la realització de la primera reunió del període de consultes

Avui, dimecres 10 de maig, s’havia d’haver realitzat la primera reunió del període de consultes de l’ERO d’extinció presentat per l’empresa tèxtil BASI per als seus centres de treball de Badalona i Barberà del Vallès. Amb aquest ERO, la direcció de Basi vol extingir 118 contractes de treball, és a dir, acomiadar el 44% del total de la plantilla.

La primera reunió, no obstant, no s’ha pogut dur a terme. La direcció de la companyia diu que no reconeix la legitimació de la representació legal dels treballadors com a comissió negociadora de l’ERO presentat.

Davant la negativa de l’empresa de reconèixer la seva legalitat, la representació legal dels treballadors -formada per membres de la UGT, CCOO i la CGT- ha decidit sol•licitar la intermediació del Departament d’Empresa i Ocupació i de la Inspecció de Treball per exigir la nul•litat del procediment de l’ERO.