Bimbo presenta un expedient d’extinció de contractes a les seves oficines centrals de Diagonal Mar a Barcelona

Bimbo, en els darrers anys, ha anat comprant i absorbint diferents companyies de la competència, que l’han portat a haver de fer desinversions del 30% per mandat de la CNMC. La decisió presa per la direcció d’anar adquirint la competència portava implícita que la CNMC actuaria.

La UGT – FICA denuncia que després de 5 reunions, la direcció de l’empresa no es mou de la seva posició en la negociació, no vol reduir el nombre d’afectats i, encara que tots els arguments que dóna per a calcular la reducció de llocs de treball són per causes productives i organitzatives, continua introduint la causa econòmica per estalviar-se el conveni especial que, si no concorregués aquesta causa, obligaria l’empresa a pagar fins als 63 anys i no als 61.

La Comissió Negociadora reconeix que el context econòmic és negatiu, però no és la condició per la qual s’eliminen 20 llocs de treball, i la mateixa direcció de l’empresa ho admet.

La direcció de l’empresa, en l’última reunió, va amenaçar que si no hi havia acord no aplicaria res del que s’ha tancat a la taula de negociació, i que si l’acord no es produeix ara, és possible que incrementi el nombre d’afectats.

El plantejament de la UGT – FICA és arribar a acords, però no cedirà a les pressions ni als xantatges. Encara queden diverses reunions on treballarà per arribar a un acord.