Bombers de la UGT denuncien que l’institut de seguretat pública no respón les necessitas formatives

bombers.jpg

El nostre sindicat demana una Escola de Bombers pública, autònoma i amb personalitat jurídica pròpia

El col·lectiu de bombers de la Generalitat de la UGT de Catalunya vol mostrar la seva indignació davant la inauguració del Centre de Coneixements de la Seguretat i la trobada d’escoles europees que se celebra aquests dies a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC), a Mollet del Vallès, i que inaugura aquesta tarda el conseller Joan Saura.

Desprès de la crisi d’Horta de Sant Joan, en la qual es van evidenciar les mancances tant organitzatives com de recursos, considerem un espectacle d’aparador lamentable i un exercici d’autocomplaença irresponsable tractar de mostrar una escola que no dóna respostes a les necessitats formatives del col·lectiu de bombers, que no té un camp de pràctiques i on el concepte de seguretat és merament un concepte policial.

Es tracta d’una escola incapaç de donar una mínima formació universal i de qualitat a un col·lectiu on més d’un terç no té accés a cap formació; amb menys personal que abans de la seva creació, i que està enriquint empreses privades per formar els seus bombers en instal·lacions que li costen a l’administració una fortuna i que no reuneixen les condicions idònies. En definitiva, una escola arraconada i sumida en l’oblit on la interlocució amb la part social ha estat nul·la.

És per tot això que creiem que aquest institut no pot donar resposta alhora a les necessitats de dos col·lectius tan diferents com són policies i bombers.

I per això demanem una Escola de Bombers pública, autònoma i amb personalitat jurídica pròpia, capaç de donar una formació universal i de qualitat  a tota la família de les emergències a Catalunya.