Cal urgentment un conveni sectorial de recerca

L’informe sobre el sector de la recerca presentat avui en roda de premsa per la UGT i CCOO fa una anàlisi de la situació que actualment viu el sector de la recerca, llastat per l’alta temporalitat i la precarietat, alhora que posa especial èmfasi en la necessitat urgent de regular-lo mitjançant un conveni que garanteixi els drets laborals dels seus treballadors i treballadores.

Tot i que existeix una proposta de resolució del 6 de maig 2016 de la Comissió d’Empresa i Coneixement del Parlament instant al Govern de Catalunya a l’establiment d’un marc de negociació per a l’elaboració d’un conveni sectorial en l’àmbit de la recerca; avui en dia encara no s’ha constituït aquest marc negociador i després de múltiples converses per part de la UGT i CCOO amb les representants del sector -ACER (Associació Catalana d’Entitats de Recerca) i CERCA ( Centres de Recerca de Catalunya)- queda palès que no hi ha voluntat de constituir-la.

La recerca és un sector clau per a l’economia i la societat del país: és motor econòmic, és competitiva internacionalment, produeix progrés tecnològic, sanitari, etc. Un sector clau que es tradueix en molts llocs de treball, però que actualment estan en condicions molt dispars. Ara bé, l’alta temporalitat, la falta d’estabilització i la manca de sous dignes i d’incentius ha provocat un dels problemes endèmics del sector: la fuga de cervells.

Informe Sector Recerca
1.4 MiB, 200 descàrregues