El secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, participarà el proper dissabte, 5 de novembre, en l’acte de cloenda del “Fòrum de lluites compartides”, que organitza durant tot el dia Òmnium Cultural a la Universitat de Barcelona.
La sessió de cloenda tindrà lloc a les 18 hores sota el títol “Drets socials i drets nacionals: camins paral·lels o confluents?”, i comptarà també amb la participació de Neus Munté, consellera de Presidència de la Generalitat de Catalunya; Toni Comín, conseller de Salut; Jaume Asens, quart tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona; Anna Gabriel, diputada de la CUP, Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, i Jordi Cuixart, president d’Òmnium Cultural.
Amb la campanya “Lluites compartides” Òmnium Cultural vol fer un reconeixement a totes les lluites que han contribuït a construir el nostre país. Pretén ser un espai per compartir les lluites, i fer visible i reivindicar la feina de milers de persones anònimes que han treballat pel bé comú i han contribuït a construir un barri, un poble, una ciutat, un país i un món millor.
El primer acte de la campanya és el fòrum de dissabte, obert a tothom i de caràcter gratuït. Hi haurà 14 espais de debat al llarg del dia. A la primera hora del matí i a l’última hora de la tarda hi haurà sessions plenàries en què es parlarà, respectivament, de Catalunya davant la crisi dels refugiats i de l’encaix de les lluites pels drets socials i els drets nacionals. Entremig, hi haurà dos blocs de tallers en paral·lel, actes més petits que serviran per recuperar lluites i experiències més concretes i, sovint, oblidades. També hi haurà diverses activitats, com una “Viquimarató de Lluitapèdia”, la projecció de documentals socials i un concert a la nit.
10.30h Sessió inaugural: Catalunya davant la crisi dels refugiats. Hi participaran Jordi Cuixart, president d’Òmnium Cultural; Raül Romeva, conseller d’Afers Exteriors; Arcadi Oliveres, activista per la justícia social i la pau; Beatriu Guarro, portaveu de Stop Mare Mortum, i Òscar Camps, fundador de Proactive Open Arms.
12.30h – 14h. Tallers:
· El dret a un habitatge digne: del barraquisme fins a la PAH
· Resistències en plena dictadura
· La cultura: un dret per a tothom
· El moviment per la pau, ahir i avui
· Les persones amb discapacitats també lluitem
· Mig segle de la defensa de la convivència
· La Lluitapèdia i Viquipèdia: per què fan falta i com hi pots col·laborar
16h – 17.30h. Tallers:
· La llibertat d’expressió: fins a on hem avançat?
· La defensa de la llengua
· Un altre món és possible? Del 0,7% fins al 15M
· L’antifranquisme dels anys 70
· Salvem el planeta: quin món deixarem per al futur?
· La religió i el compromís social
18h Sessió de cloenda.
Trobareu el programa complet, tota la informació i us podeu inscriure a www.lluitescompartides.cat.