Cándido Méndez i Josep M. Àlvarez participen al Congrés de la Unió Sindical d’Andorra

usdaDemà i dissabte a la Sala d’Actes del Comú d’Escaldes-Engordany (Andorra)

La Unió Sindical d’Andorra (USdA) celebra el seu Congrés el proper dissabte, 14 de juny, al matí a la Sala d’Actes del Comú d’Escaldes-Engordany (Andorra). Assistiran com a convidats el secretari general de la UGT, Cándido Méndez, que farà una intervenció a les 10.30 hores, i el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez.

En el marc del Congrés, demà divendres, 13 de juny, a la tarda s’organitza la “Conferència internacional sobre drets sindicals i laborals a Andorra”. A la primera taula rodona, sobre “Les normes internacionals de l’OIT, una perspectiva per a Andorra”, intervindran Cándido Méndez, secretari general de la UGT; Fernando Mauricio, responsable d’Internacional de la CGTP (Portugal); Alain Alphon-Layre, secretari general de la CGT Languedoc Roussillon (França), i Grégory Martin, secretari general de la CFDT Midi-Pyrénées (França).

La segona taula rodona, “Un model social per a una Andorra europea”, estarà moderada per Josep M. Àlvarez i intervindran Montserrat Mir, secretària d’Internacional de CCOO; José M. Zufiaur, president de la Secció de Relacions Externes del Comitè Econòmic i Social Europeu; Philippe Mediavilla, president del CSIR Atlantique, i Ricard Bellera, president del CSIR Pyremed.

Us adjuntem el programa de la Conferència i del Congrés.

Andorra és membre de l’ONU, però no ha signat el Pacte de drets econòmics, socials i culturals, i no forma part de l’Organització Internacional del Treball. La situació dels drets laborals a Andorra és indigna d’un Estat europeu: continuen vigents els contractes verbals i l’acomiadament no causal, la llei de llibertat sindical va ser aprovada l’any 2008 però no s’ha signat cap conveni col·lectiu a cap empresa, i no existeixen tribunals laborals ni sanitat universal. Hi ha un gran nombre de treballadors catalans i portuguesos, i en menor mesura francesos, que treballen en aquell país en condicions pèssimes.

Tot i haver estat convidats, han declinat la seva participació al Congrés de l’USdA el Govern andorrà i els dos coprínceps, malgrat que François Hollande es troba de visita oficial al país aquests dies.