Cándido Méndez veu el referèndum d’Escòcia amb “normalitat democràtica” i creu que s’ha de tenir en compte

CandidoFONT: EUROPA PRESS

El secretari general de la UGT, Cándido Méndez, va assegurar dijous passat que s’ha de prendre el referèndum sobre la independència d’Escòcia amb “normalitat democràtica” i encara que ha afirmat que “no és pertinent” establir comparacions amb la situació de Catalunya, ha considerat que a la consulta “ hi ha temes interessants a tenir en compte”.

“La realitat històrica és molt distinta (a la de Catalunya), els nivells competencials amb la comunitat autònoma són molt diferents”, ha afirmat a una jornada sobre el medi ambient organitzada pel sindicat abans d’afegir que, tanmateix, s’ha d’atendre a com “ el primer ministre britànic, David Cameron, no ha donat l’esquena i ha pactat la consulta”.

“No dic que s’hagi de fer aquí, però estar d’esquenes és inútil i contraproduent”, ha apuntat que “s’haurien de buscar sortides amb el diàleg, ja que l’estratègia de la por no funciona”.

A més, Méndez també veu “discutible” que es parli de la sortida d’Escòcia de la Unió Europea en el cas de guanyar la opció independentista”.