Caravana postal rumb a Madrid per a protestar per les retallades als treballadors de Correus

correos

Una multitudinària Caravana Postal confluirà el proper dijous 27 de novembre, dia de la vaga general de Correus, a la porta de Alcalá de Madrid. Allà es donarà inici al recorregut de la gran manifestació convocada per CCOO, la UGT, CSI-F i el Sindicat Lliure per protestar per les retallades que Correus i SEPI (Societat Estatal de Participacions Industrials, a la que es troba Correus) estan plantejant a la negociació del conveni col·lectiu per laborals i Acord General per funcionaris i que podria acabar amb milers de llocs de treball en els pròxims anys.

Després de l’èxit de les mobilitzacions realitzades a les províncies durant el mes de novembre en protesta per les agressions que el Govern, SEPI i la empresa estan cometent a tot l’Estat des del 2011 i que s’ha cobrat ja 10.000 llocs de treball, treballadors i treballadores de tot el territori nacional es mobilitzaran el 26 i el 27 de novembre en autobusos per clamar per una regularització laboral que reculli un salari just, més plantilla i respecte dels drets laborals.

La manifestació de la què s’espera una participació massiva dels treballadors i les treballadores de Correus de tota Espanya partirà a les 12. 45 del matí des de la Puerta de Alcalá per arribar a l’edifici del SEPI.

A aquesta manifestació els milers de treballadors arribats amb autobús procedents de tots els punts del país a Madrid – des de Catalunya sortiran sis autocars amb 300 treballadors i treballadores -, rebutjaran les agressions propostes per l’empresa a les meses de negociació del Conveni i l’Acord i que suposen l’augment de les retallades de feina, de la flexibilitat, de la mobilitat geogràfica i la desregularització dels drets laborals.

Els sindicats convocants exigeixen un gir radical a l’empresa pública i al SEPI per a que retirin les seves propostes de noves retallades a la negociació i per contra incorporen mecanismes que permetin millores als llocs de treball, salari i drets laborals en benefici d’un servei postal públic que és de tots i que la política de retallades ha danyat sèriament deixant a milers de ciutadans d’arreu d’Espanya sense un repartiment diari.

CCOO, la UGT, CSI·F i el Sindicat Lliure han assenyalat que el procés de mobilitzacions continuarà amb una vaga general els pròxims 22 i 23 de desembre i si l’empresa no rectifica es repetirà durant l’any 2015.