Cargill anuncia l’externalització d’una part de la seva estructura informàtica, que podria afectar 900 treballadors a nivell mundial

cargillEl director de Recursos Humans de Cargill a Espanya ha comunicat a una representació del comitè d’empresa de Martorell que la multinacional externalitzarà a tot el món la part d’infraestructures de la seva estructura informàtica, que ocupa uns 900 treballadors i treballadores. L’empresa no ha detallat el nombre de treballadors afectats per aquesta mesura a Europa, però té la intenció “que tots els empleats coneguin el seu estat individual a finals de maig”.

El servei s’externalizarà a la companyia Tata Consultancy Services (TCS), conglomerat empresarial indi que opera en sectors com comunicacions i sistemes d’informació, enginyeria, materials, serveis, energia, béns de consum i petroquímics. TCS ofereix serveis de tecnologies d’informació, serveis, solucions de negocis i consultoria.

Cargill també ha comunicat que l’externalització es durà a terme en els propers mesos i estarà acabada a finals de l’any 2014.

Davant d’aquesta decisió que posa en greu risc els llocs de treball del Departament d’Infraestructures –que, majoritàriament, està ubicat a Martorell- des de la UGT volem manifestar el nostre total desacord amb qualsevol pla, present o futur, que signifiqui pèrdua d’ocupació .

Cargill és una empresa amb molts beneficis, que presumeix de “donacions caritatives que van arribar als 69.900.000 dòlars en 57 països”, segons la seva web. No pot deixar sense feina centenars de treballadors i treballadores per voler guanyar més diners i el nostre sindicat recorrerà a accions de qualsevol tipus per aturar-ho.

La multinacional nordamericana, dedicada a la química alimentària, té una plantilla de 240 treballadors i treballadores a Martorell.