Catalunya baixa per segon any consecutiu a l’indicador de Qualitat del Mercat de Treball

anuari2010
La UGT de Catalunya ha presentat avui el seu Anuari Sociolaboral 2010

La UGT de Catalunya ha presentat avui l’Anuari Sociolaboral de Catalunya 2010, una publicació d’anàlisi de l’economia, el món laboral i la situació social al nostre país i a l’Estat espanyol.

L’Anuari Sociolaboral de Catalunya es divideix en diferents apartats que analitzen l’evolució de l’economia internacional i europea, l’evolució de l’economia espanyola i catalana, i l’evolució de la societat i el món laboral a Catalunya (mercat de treball, relacions laborals, salut i seguretat a la feina, benestar social i qualitat de vida), acompanyats d’articles d’opinió d’autors com Joaquín Almunia, Joan Tugores, Josep M. Rañé, Ester Gordo, Joan Tristany, Joan Trullén, Esteve Sanromà, Carlota Solé o Julia López, entre d’altres.

Per últim, l’Anuari també ofereix l’Indicador de Qualitat del Mercat de Treball (IQT) de Catalunya i Espanya. El 2010 Catalunya ha sofert una davallada per segon any consecutiu i se situa per darrera de Madrid i el País Basc. La menor pèrdua de qualitat de Madrid, l’augment que experimenta el País Basc i l’empitjorament de la satisfacció laboral i la subocupació de Catalunya en gran mesura expliquen aquesta situació.

En aquest enllaç trobareu l’Anuari Sociolaboral 2010.

En aquest enllaç trobareu el dossier de premsa amb un resum de les principals dades.