Catalunya es dota per primera vegada d’un acord de condicions dels empleats públics dels ens locals de menys de 20.000 habitants

ajuntament-sant-joan-abadesesDemà les entitats municipalistes ACM i FMC i els sindicats UGT i CCOO de Catalunya signaran l’acord a Solsona

Molts municipis -especialment, els més petits- necessiten d’un instrument de condicions de treball ja negociat, que asseguri als equips de govern el compliment de la legalitat estricta en matèria de condicions de treball respecte dels seus empleats públics. Després d’un treball consensuat durant tres anys, per primera vegada Catalunya es dota d’un acord comú de condicions dels empleats públics dels ens de menys de 20.000 habitants, que es rubricarà aquest divendres a Solsona.

Sovint els petits i mitjans municipis no disposen ni de temps ni de la capacitat suficient per dur a terme negociacions i tampoc per plantejar demandes que són difícils d’abordar a causa de la proximitat dels equips de govern respecte dels seus empleats públics.

Per aquest motiu, el proper divendres, 19 de desembre, les entitats municipalistes FMC i ACM, conjuntament amb els sindicats UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya, signaran un protocol d’acord comú de condicions dels empleats públics dels ens locals de Catalunya de menys de 20.000 habitants.