Catalunya ha perdut 1.608 emprenedors de menys de 30 anys des de l’inici de 2012

La crisi econòmica ha fet estralls en el conjunt de treballadors autònoms menors de 30 anys. De l’any 2007 al 2011, el 51% dels joves emprenedors de tot l’Estat espanyol, més de 212.000, s’han donat de baixa del RETA.

Pel que fa a Catalunya, fins al mes de juliol del 2012 s’han perdut més de 2.600 treballadors autònoms, dels quals 1.600 són menors de 30 anys. És a dir, la xifra de baixes al RETA de joves autònoms s’ha triplicat en aquests set mesos de 2012.

Per al nostre sindicat, aquestes xifres demostren un fracàs absolut de les polítiques d’autoocupació, tant a nivell estatal com català, i es veuran encara més agreujades en el segon semestre de l’exercici actual, quan comenci a notar-se els efectes devastadors de la ‘doble pinça’ fiscal aprovada pel govern estatal, que abocarà molts autònoms a l’economia submergida o al cessament de l’activitat.

Són dades incloses a l’informe “Crisi econòmica i joves emprenedors“, presentat avui en roda de premsa pel president de la CTAC-UGT de Catalunya, Salvador Duarte.

En aquest enllaç podeu consultar l’informe “Crisi econòmica i joves emprenedors”.