Cautela fins que s’hagin vinculat les pensions i l’IPC per llei

El secretari general de la UGT, Pepe Álvarez, va considerar ahir “positiu” el principi d’acord a la Comissió del Pacte de Toledo de vincular les pensions a l’IPC per revaloritzar-ne el poder adquisitiu.No obstant això, va mostrar la seva “cautela” perquè “ha d’aprovar-se aquest acord, de manera definitiva, en aquesta Comissió, que encara té alguns punts també importants com ara l’eliminació del factor de sostenibilitat”.

Pepe Álvarez va fer aquestes declaracions durant l’acte d’inauguració de l’exposició sobre el 130 Aniversari de la UGT a Cantàbria, on va assenyalar que “perquè finalment estigui en un projecte de llei, ha de passar pel pacte social també. Per tant, en un país amb una conjuntura política tan complexa, esperarem a celebrar-ho quan estigui concretat en una llei i publicada al BOE”.

En qualsevol cas, Pepe Álvarez va considerar que, si al final es materialitza, haurà estat “gràcies, en primer lloc, als pensionistes i organitzacions sindicals d’aquest país, que hem estat lluitant per revertir aquesta mesura de l’anterior Govern; i després, gràcies als grups parlamentaris que han mantingut una posició des del principi molt taxativa en aquesta matèria”.

“És un dels primers assoliments i una de les primeres mesures de l’anterior Govern que aconseguim revertir. Que ens retornin el que mai ens haurien d’haver pres. Aquest acord anul·larà la decisió unilateral del Govern del PP el 2013”, va manifestar.