CCOO i UGT consideren que un projecte de Llei sobre Seguretat Social només es pot donar amb el consens dels representants dels treballadors i empresaris

paraigues-socialEl sistema de Seguretat Social està construït en base a les aportacions econòmiques fruit de les cotitzacions d’empreses i treballadors i serveix pel pagament de les pensions de jubilació  futures. Per això, davant del registre al Parlament de Catalunya d’un text sobre una futura llei de la Seguretat Social per part de Junts pel Sí i la Cup, la UGT i CCOO de Catalunya considerem necessari disposar d’informació suficient, un marc de diàleg i voluntat consens.

L’actual sistema de pensions vigent ha estat fruit de les mobilitzacions dels treballadors i dels consensos posteriors assolits en el marc del diàleg social i del Pacte de Toledo entre els partits i les organitzacions sindicals i empresarials que ha permès, excepte en els darrers anys (amb el govern del PP), tenir un sistema de pensions al marge de la lluita partidista.

Per això, a ambdós sindicats ens preocupa que s’engegui un projecte sobre els futur de les pensions del nostre país al marge de la concertació social amb les organitzacions sindicals i empresarials donat que els recursos econòmics del sistema provenen de les cotitzacions del món del treball en forma de salari diferit dels treballadors en el moment de la seva jubilació.