CCOO posa en perill l’estabilitat de l’ocupació de més de 300.000 treballadors de l’hostaleria

cambrer
El segon sindicat anteposa els seus interessos particulars i denúncia davant del TLC les taules sindicals signades entre la UGT i la patronal

El passat 1 de febrer de 2011, la UGT va signar les taules salarials d’hostaleria de Catalunya 2010-2011, on s’establien els següents increments salarials: 4,8% (Lleida); 5,1% (Girona); 4,9% (Tarragona) i 4,6% (Barcelona). Aquesta signatura ha estat possible per la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que donava la raó a la UGT i obligava la patronal a complir i abonar els increments pactats en el conveni.

Ara, CC.OO, el segon sindicat del sector, torna a anteposar els seus interessos particulars i denuncia les taules salarials signades davant el Tribunal Laboral de Catalunya, amb una única finalitat electoralista: durant l’any 2011 es concentren la majoria dels processos electorals del sector de l’hostaleria.

Aquesta estratègia electoralista, però, posa en perill l’estabilitat de l’ocupació i l’increment salarial de més de 300.000 treballadors i treballadores de l’hostaleria a Catalunya. No podem oblidar que el conveni col·lectiu d’Hostaleria de Catalunya (2008-2011), signat en solitari pel nostre sindicat i precedit per les agressions i insults dels companys de CC.OO., ha garantit uns increments que dupliquen l’IPC real de cada any -a Barcelona l’increment és del 10,20%; a Tarragona, de l’11,20%; a Girona, de l’11,20%; i a Lleida, del 10,60%- enfront a un IPC real del 5,2%%.

Des de la UGT sempre apostem per l’acord i la unitat d’acció, però considerem que actituds com la dels representants de CC.OO. al sector de l’hostaleria no faciliten per res la defensa dels drets dels treballadors i les treballadores.