UGT, CCOO i CSIF convoquen aturades i concentracions el 7 de juny i mobilitzacions fins a final d’any a Correus

UGT, CCOO i CSIF, organitzacions sindicals que sumen el 85% de la representació dels treballadors i treballadores de Correus, convoquen una aturada general de dues hores i concentracions i manifestacions a tot l’Estat el 7 de juny, emmarcada en un procés de mobilització que anirà incrementant al llarg de tot l’any. Les centrals sindicals convocaran tres vagues generals durant l’últim trimestre de 2018 i més concentracions i manifestacions.

Els motius que porten a aquesta convocatòria són la retallada pressupostària de 180 milions d’euros el període 2017-2018 en el finançament del Servei Públic Postal, l’absència de Pla Estratègic que impedeix la modernització, la supressió de 15.000 llocs estructurals durant l’última dècada, la congelació de la regulació laboral (Conveni i Acord) des de fa més de quatre anys amb precarització de l’ocupació i la pèrdua de poder adquisitiu.

L’absència de mesures per a Correus està deteriorant progressivament el Servei Públic Postal prestat a la ciutadania a la demarcació, en suprimir 2.000 ocupacions fixes, es redueix la contractació i s’implanta el model de minijobs basat en la precarització. Algunes de les conseqüències que pateix la ciutadania són la impossibilitat del repartiment cinc dies a la setmana de dilluns a divendres, que repercuteix negativament en la qualitat del servei.

Concentracions 7 de juny:

Barcelona, de 13.30 h a 14.30 h, a la Delegació d’Hisenda (pl. Letamendi 13-23)

Girona, de 13.00 h a 15.00 h, a l’Oficina Principal de Correus (av. De Ramon Folch 2)

Tarragona, de 13.00 h a 15.00 h, a la Subdelegació del Govern (pl. Imperial Tarraco 3)

Lleida, de 13.00 h a 15.00  h, a la Subdelegació del Govern (pl. de la Pau 1)