Cent anys de la tragèdia a la fàbrica triangle de Nova York

triangle2_b2

El dia 25 de març de 1911 a Nova York varen morir 146 treballadores en un incendi en una empresa tèxtil.

La commoció que va suposar aquesta noticia va fer que s’impulsessin millores en les condicions laborals dels treballadors, en uns moments en els que les mobilitzacions d’aquests per millorar les seves condicions laborals es produïen arreu del món. Avui, un segle després d’aquest esdeveniment, la ciutat recorda les víctimes, la majoria dones menors d’edat, amb diversos actes en la seva memòria.

Al marge d’aquesta commemoració, no podem oblidar que un segle desprès dels fets de la fàbrica del Triangle encara hi ha inestabilitat laboral en aquest sector, ja que dades d’un informe recent mostren que el 63% de les fàbriques tèxtils de Nova York segueixen violant lleis sobre salari mínim i hores extres. Concretament, a Los Angeles, el 98% de les fàbriques tenen problemes greus de salubritat i seguretat.

Finalment, afegir que en aquests moments a l’estat de Wisconsin els treballadors del sector públic estan en lluita des de fa uns mesos perquè el governador republicà pretén anular els drets de negociació col·lectiva, argumentant que cal reduir el dèficit públic de l’Estat.