Certificat de penals: rectificació a mitges, les cues continuen

aulaLa pressió de la FETE-UGT obliga el Departament d’Ensenyament a rectificar

L’anunci de la obertura de la borsa d’interins de personal docent ha anat acompanyada de polèmica arran de l’exigència, per part del Departament d’Ensenyament, del Certificat de Penals com a requisit per inscriure’s a la borsa. El Departament no havia previst que aquests certificats només els pot expedir una única oficina a tot Catalunya, que es troba al carrer Garcilaso de Barcelona, escenari des de fa dies de cues interminables, amb mestres dormint al carrer tota la nit.

Malgrat que el Ministeri de Justícia va emetre un comunicat segons el qual no és condició imprescindible la presentació del certificat per inscriure’s a la borsa d’interins, el Departament d’Ensenyament s’havia negat fins última hora a rectificar. Ahir tarda, sense comunicar-ho prèviament als sindicats, el Departament va modificar els criteris i va ampliar les seus on es pot sol·licitar el Certificat. A partir d’avui aquest tràmit es pot fer a qualsevol Servei Territorial del Departament  d’Ensenyament i amb el resguard n’hi haurà prou per inscriure’s a la borsa. El viacrucis dels docents continuarà, però, perquè caldrà presentar el formulari 790 als Serveis Territorials, que l’enviaran al Ministeri, que enviarà el certificat al sol·licitant, que després l’haurà de portar altre cop als Serveis Territorials. A hores d’ara, però, les cues continuen perquè el Departament d’Ensenyament no s’ha pres la molèstia d’informar com cal, ni a la seva pàgina web ni als sindicats ni a les persones afectades.

Des de la FETE-UGT lamentem la manca d’autocrítica tant del Ministeri de Justícia com del Departament d’Ensenyament. Lamentem també que el Departament insisteixi a mantenir una relació d’absoluta manca de confiança i comunicació amb els sindicats i exigim que es facin les gestions necessàries per evitar que es continuïn produint imatges de professors dormint al carrer com les d’aquests darrers dies.