COBEGA vol un increment del 0% per a la plantilla, tot i registrar beneficis

cobegaLa direcció de COBEGA, embotelladora de Coca-Cola, porta des del mes de març dilatant les negociacions del conveni col•lectiu, sense intenció d’arribar a cap acord que garanteixi el poder adquisitiu dels treballadors i les treballadores.

L’empresa proposa un increment salarial del 0% per al 2012 amb l’argument –igual que l’any passat- del procés de fusió de les set embotelladores que operen a l’Estat espanyol. Tanmateix, les altres empreses immerses en la fusió sí han garantit el poder adquisitiu de les seves plantilles, i s’ha de recordar que COBEGA ha obtingut en els darrers tres anys uns beneficis rècord.

Davant la poca voluntat de l’empresa de negociar un conveni  just per als seus treballadors i treballadores, el comitè intercentres ha decidit emprendre una sèrie de mobilitzacions. El proper dijous, 5 de juliol, s’ha convocat una concentració de delegats dels cinc centres de treball a Catalunya davant les oficines d’Esplugues de Llobregat, des de les 7.30 fins a les 14.30 hores. I divendres, 6 de juliol, la concentració de delegats serà davant la fàbrica de Martorelles, de 5.30 a 9 hores i d’11 a 15 hores.

COBEGA té una plantilla d’uns 550 treballadors i treballadores a Catalunya, repartits en cinc centres de treball: la planta de Martorelles (Vallès Oriental), les oficines d’Esplugues (Baix Llobregat) i els centres comercials de Lleida, Tarragona i Girona.