Col·laboració de la UGT de Catalunya amb Multireferèndum

multireferendumCom moltes sabreu, el diumenge dia 25 de maig, dia de les eleccions europees, tindrà lloc una iniciativa sorgida a partir de diferents col·lectius, que és el Multireferèndum. Es tracta d’una convocatòria popular, pel dret a decidir sobre diferents qüestions d’interès públic i de forma directa. És una eina de participació ciutadana, i des de la ciutadania, al servei de col·lectius i plataformes socials que reivindiquin qüestions socials i d’interès general que no hagin trobat resposta institucional.

Des de la UGT de Catalunya respectem qualsevol iniciativa que surti amb la intenció de conèixer la opinió de les persones al voltant de qualsevol tipus d’inquietud social. És per això que considerem que els hi donarem un espai a la nostra seu central de la UGT de Catalunya, per a què totes aquelles persones treballadores i/o afiliades que vulguin, puguin donar la seva opinió.

També hem considerat oportú que les tres seus capitals de província restants decideixin si volen o no fer-ho, així com la resta de territoris de la organització. Tot i així, qualsevol territori que desitgeu participar amb la posada d’urnes per al vot anticipat, una vegada us hàgiu posat en contacte amb el grup de multireferèndum del vostre territori, us agrairem que ho poseu en coneixement d’aquesta secretaria.

En aquesta, que és la seva primera edició, són set les preguntes que seran sotmeses a referèndum: quatre de caràcter general i tres de caràcter local amb temes diversos. Els temes i promotors que les plantegen són: A nivell general: Transgènics (Som Lo Que Sembrem), Control energètic (Xarxa per la Sobirania Energètica), Reforma de les ILPs (Comissions Promotores de les ILPs rebutjades) i Pagament del Deute Públic (Plataforma per l’Auditoria Ciutadana del Deute i CUP). A més, localment pot haver-hi una cinquena pregunta, sobre els temes: Bcn World (al Tarragonès, Alt Camp i Baix Camp), Abastiment d’aigua a Lleida (ciutat de Lleida) i la MAT (Selva, Pla de l’Estany, el Gironès, l’Alt i Baix Empordà).

Tot i que s’han dissenyat tres formes de vot, vot electrònic a través de la web www.multireferendum.cat, vot anticipat a centres socials, i meses del vot al carrer el25 de Maig, a la seu d’ugt de Catalunya tindrem una mesa només pel vot anticipat, que estarà dels dies 19 al 23 de maig. Deixant a criteri de cada territori i persones afiliades la seva participació en les meses de vot al carrer del dia 25 de maig.