COM-Ràdio es nega a pagar als seus treballadors els endarreriments del 2010

com-radio
La direcció de la ràdio pública es nega a aplicar la clàusula de revisió salarial pactada al conveni col·lectiu vigent

El comitè d’empresa de COMRàdio rebutja per unanimitat la decisió de la direcció de l’empresa de no pagar als treballadors i treballadores els endarreriments de l’IPC de 2010, emparant-se en una “interpretació” que la Diputació de Barcelona ha fet de la llei de pressupostos generals de l’Estat.

El comitè d’empresa considera que la direcció de COMRàdio ha vulnerat el conveni col·lectiu al no aplicar la clàusula de revisió salarial. La Diputació de Barcelona vol aplicar les retallades pactades per als funcionaris de l’ens provincial, tot i que els treballadors i treballadores de l’emissora són personal laboral i que l’empresa és una Societat Anònima Mercantil.

El comitè d’empresa lamenta la manca de poder de decisió de l’actual direcció de COMRàdio, que ha mostrat constants contradiccions respecte a la clàusula de revisió salarial en les darreres setmanes.

El comitè ha iniciat els tràmits legals per defensar els drets laborals dels treballadors de COMRàdio. En el primer d’aquests tràmits, la mediació davant del Tribunal Laboral de Catalunya, la direcció de COMRàdio s’ha tancat en banda i ha ratificat l’incompliment del conveni col·lectiu vigent. El comitè d’empresa tem que aquesta actitud de la direcció de COMRàdio obri la porta a futures vulneracions del conveni col·lectiu.