Comença el referèndum vinculant de perquè els delegats de la UGT ratifiquin el preacord de l’AIC

votaciob
Els delegats poden votar a través del web fins al 18 de novembre, i a les seus del sindicat el 21 i 22 de novembre
Avui s’ha iniciat el referèndum vinculant perquè els delegats i les delegades de la UGT de Catalunya ratifiquin el preacord del tercer Acord Interprofessional de Catalunya (2011-2014), signat amb CCOO i Foment del Treball el passat 3 de novembre.

Des d’avui i fins al 18 de novembre, els nostres delegats i delegades poden votar (, no o en blanc) a través de la pàgina web, i els dies 21 i 22 de novembre ho podran fer de manera presencial a les seus del sindicat al territori. En aquest apartat de la pàgina web trobareu tota la informació sobre el referèndum i sobre l’AIC.

Per a la UGT de Catalunya és molt important l’opinió dels nostres delegats i delegades, perquè la seva participació en processos com aquest són vitals per construir una organització més forta, més transparent i més dinàmica. Així, el nostre sindicat inicia un procés d’assemblees informatives pel territori –la primera serà demà a Cornellà del Llobregat- per explicar i debatre el text del preacord i que els delegats i delegades votin, de manera vinculant, si la UGT de Catalunya ha de signar o no definitivament l’AIC 2011-2014.

L’AIC és l’acord entre sindicats i patronal que regula les normes de les relacions laborals i la negociació col·lectiva al nostre país, que després s’hauran d’aplicar a cada conveni o conflicte laboral concret. Tracta aspectes com l’estructura de la negociació col·lectiva, el Tribunal Laboral de Catalunya –com a àmbit central de resolució de conflictes-, les comissions paritàries, la flexibilitat, la igualtat, l’absentisme, els expedients de regulació d’ocupació, les polítiques de formació o l’estratègia industrial catalana. Amb aquest document Catalunya es dota de totes les competències sobre negociació col·lectiva, amb l’objectiu d’agilitar la resolució de conflictes, desencallar els convenis estancats, apostar pel conveni sectorial enfront del conveni d’empresa i buscar alternatives -a través de la concertació social- a la destrucció d’ocupació al nostre país.