Complementos sanitarios SA, un nou cas d’aplicació de la Reforma Laboral

El mes de maig passat,l’empresa Complementos Sanitarios S.A., proveïdora de l’empresa Roca de Gavà, tenia intenció de posar en marxa un expedient de regulació de suspensió i modificar de manera substancial les condicions laborals dels treballadors i treballadores. La decissió  va ser aturada per la pressió duta a teme pels representants de la UGT. Ara la direcció de l’empresa,  fent ús de la reforma laboral, al·lega motius organitzatius  per eliminar el torn de nit de les seccions de pintura, muntatge i encaixat.
Aquesta aplicació de la reforma laboral genera una sobredimensió de la plantilla en els torns de matí i tarda. La situació s’agreuja pel fet que una part del personal del torn de nit tenien reducció de jornada per cura d’infants i ara voldran quedar ubicades al torn de matí. Sabem que l’empresa vol forçar la nova distribució de la plantilla en base a la seva conveniència. Tot plegat impossibilita la conciliació de la vida personal i laboral dels treballadors i treballadores afectats i una reducció del 15% del seu salari. Tot plegat pot desembocar en una reducció del 17 % de plantilla.
Desde la UGT volen denunciar aquest tipus d’actuacions empresarials ja que entenem que aquesta decissió només suposa una retallada salarial per els treballadors i treballadores  i un pas enrera en les polítiques d’igualtat. En cap cas serveix per millorar la situació de l’empresa ni per reduir el seu stock. Per això vam presentar conflicte col·lectiu i alhora  exigim negociar un pla de viabilitat que veritablement millori la situació de l’empresa.
sanitaaris