Compromís de la UGT de Catalunya amb la Xarxa Global Compact de Nacions Unides

global-compactLa UGT de Catalunya renova el seu compromís amb el Pacte Global Compact de Nacions Unides, una iniciativa mundial dirigida a la societat civil i a les empreses perquè aquestes es comprometin a tenir un comportament responsable en l’àmbit dels drets humans, el treball, el medi ambient i la lluita contra la corrupció.

Els reptes que ens planteja aquesta iniciativa global és primer assumir un paper actiu  en la integració dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS), en l’estratègia de negoci de les empreses. En segon lloc, la gestió activa de la cadena de subministrament per minimitzar els riscos socials i medi ambientals, i finalment la importància del lideratge de la gran empresa per promoure els ODS entre les pimes que són un 90% del nostre teixit empresarial.

Aquesta xarxa es troba circumscrita a una iniciativa més amplia, també de nacions unides. Es tracta dels anomenats 17 objectius de desenvolupament del Mil·lenni (SDGs) que s’haurien d’assolir com a molt tard al 2030, i en els quals la UGT de Catalunya està implicada a través de la seva tasca diària a les empreses i a les institucions, i també de la feina de la Fundació Sindicalistes Solidaris- Josep Comaposada.