Compte enrere dels convenis col•lectius: Queden 2 mesos, 5 dies, 5 hores, 34 minuts, 15 segons

ultraactivitatLa UGT de Catalunya desenvolupa una eina interactiva que alerta sobre els riscos de la caducitat dels convenis col·lectius

El 7 de juliol de 2013, més de 800.000 treballadors i treballadores de Catalunya poden quedar sense conveni. Serà la data de finalització del termini en què la ultraactivitat dels convenis despareix. Una data que la patronal té ben present i que pretén esgotar al màxim per treure’n el major benefici: si s’arriba al 7 de juliol sense acord, simplement el conveni desapareixerà. I, amb ell, els drets que els treballadors i les treballadores han assolit amb la lluita d’anys.

Amb la intenció de conscienciar els treballadors i les treballadores del perill que suposa aquesta situació, la UGT de Catalunya ha creat una infografia senzilla que explica molt gràficament quina és la dimensió de l’afectació que pot tenir la caiguda de convenis. Aquesta infografia calcula el nombre de treballadors als quals els caduca el conveni aquest juliol i quants estaran en aquesta situació a finals de 2013. Tanmateix, situa quant poden arribar a caure els salaris per als treballadors i treballadores que s’hi trobin afectats.

Per fer aquest compte enrere encara més visible, el nostre sindicat ha situat a la capçalera del nostre web www.ugt.cat un comptador que posa el 7 de juliol com a data límit per a la vida de molts convenis.

Podeu consultar aquesta nova eina clicant sobre aquest enllaç.

Aquesta infografía pot ser penjada a qualsevol web i reenviat a les xarxes socials, facilitant el seu efecte viral.